Royal Enfield Himalayan 750 Test Sürüşünde Görüldü
Royal Enfield’in macera tutkunlarına sunduğu Himalayan serisi, 750 cc’lik yeni modeliyle yolda. İlk kez 2016 yılında 411 cc’lik LS motorla tanıtılan Himalayan, geçtiğimiz yıl yenilenen 452 cc’lik versiyonuyla önemli bir evrim geçirmişti. Şimdi ise sırada daha güçlü, parallel-twin motorlu Himalayan 750 var. Daha önce casus fotoğrafları gündeme gelmişti; ancak bu kez daha fazla detay gün yüzüne çıktı.
Yeni Nesil Himalayan’ın Gelişimi Sürüyor
Himalayan serisi, Royal Enfield’in ADV segmentindeki yerini sağlamlaştıran modellerden biri oldu. Özellikle uzun yol ve macera sürüşleri için tercih edilen bu seri, şimdi yepyeni bir aşamaya geçiyor. Himalayan 750’nin piyasaya çıkışı 2026 yılının ortalarını bulacak gibi görünüyor. Ancak motosikletin geliştirme süreci hız kesmeden devam ediyor.
Motor ve Performans Beklentileri
Yeni modelde kullanılacak 750 cc’lik parallel-twin motorun 50 beygir gücünün üzerinde güç ve 60 Nm’nin üzerinde tork üretmesi bekleniyor. Bu da hem asfalt hem de hafif arazi koşullarında daha konforlu ve güçlü bir sürüş vadediyor. Artan hacme rağmen motorun karakteristik yumuşaklığını koruması hedefleniyor. Bu da, Himalayan 750’yi uzun yolcuların radarına daha da yaklaştırıyor.
Tasarımda Aileden İzler
Casus fotoğraflar tasarım anlamında bize bazı fikirler sunuyor. Görünüşe göre Himalayan 750, halihazırdaki 450 modeline oldukça benziyor. Yuvarlak LED far, yüksek cam, yarı grenaj ve kalın lastikler; serinin görsel DNA’sını koruduğunu gösteriyor. Tasarımda yapılan bu tercih, hem marka sadakatini hem de kullanıcı alışkanlıklarını göz önüne alıyor.
Donanım ve Sürüş Karakteri
Yeni modelin altyapısı, çift beşik tipi şasi ve cıvatalı arka şasi üzerine kurulmuş gibi görünüyor. İlginç detaylardan biri ise jant ölçüleri: Önde 19 inç, arkada ise 17 inç teli jant kullanılıyor. Bu da Himalayan 750’nin tamamen off-road odaklı değil, daha çok yol-tur karışımı bir karaktere sahip olacağını gösteriyor. Jantların tüplü olması dikkat çekse de, piyasaya sunulurken alüminyum alaşım ya da tubeless versiyonlar da seçenekler arasında olabilir.
Süspansiyon sisteminde ise önde USD çatallar, arkada ise monoshock dikkat çekiyor. Öndeki çatallarda ayar düğmelerinin bulunması, belki de ayarlanabilir süspansiyon seçeneğini gündeme getiriyor. Eğer bu gerçekleşirse, RE kullanıcılarına daha fazla kişiselleştirme imkânı sunabilir.
Piyasaya Çıkış Takvimi ve Beklenen Fiyat
Henüz üretim aşamasına geçmemiş olan Himalayan 750’nin, 2025 yılının sonlarında EICMA fuarında global lansmanının yapılması, ardından 2026 yılının ortalarında satışa sunulması planlanıyor. Hindistan pazarı için öngörülen başlangıç fiyatı ise yaklaşık 400.000 rupi seviyelerinde. Bu fiyatla, segmentinde rekabetçi bir konuma sahip olması bekleniyor.
Royal Enfield, ADV segmentinde çıtayı biraz daha yükseltmeye hazırlanıyor. Himalayan 750, daha güçlü motoru, yol dostu yapısı ve sınıfına uygun donanımlarıyla sahalara çıkmaya hazırlanıyor. Şimdi gözler, modelin resmi tanıtımı için EICMA 2025’e çevrilmiş durumda.