Honda, 500 Milyonuncu Motosikletini Üreterek Dünya Çapında Bir İlke İmza Attı

Son Güncellenme: 19 Haziran 2025Etiketler:

Dünyanın önde gelen motosiklet üreticilerinden Honda, 500 milyonuncu motosikletini üreterek tarihe geçti. 1949 yılında Dream D-Type modeliyle seri üretime başlayan Japon devi, 76 yıllık serüvenin sonunda bu büyük başarıya ulaştı.

500 milyonuncu motosiklet, Hindistan’da yer alan Honda Motorcycle and Scooter India Private Limited (HMSI) tesisinde üretilen Activa modeli oldu. Bu rakam, dünya genelinde motosiklet üretiminde ulaşılan en yüksek seviye olarak kayıtlara geçti.

İlk Adım 1949”a Atıldı

Honda’nın motosiklet tarihindeki ilk adımı, 1949 yılında Japonya’da Dream D-Type modelinin banttan çıkmasıyla atıldı. 1959 yılında dünyanın en büyük motosiklet üreticisi konumuna gelen şirket, o tarihten bu yana kesintisiz olarak motosiklet pazarının liderliğini sürdürüyor.

Honda reaches 500 million unit milestone in cumulative global motorcycle production

Üretim Tesisleri 23 Ülkede

Honda, 1963 yılında Belçika’da Japonya dışındaki ilk fabrikasını açarak küresel üretim hamlesini başlattı. Bugün itibariyle Tayland, Brezilya, ABD, Nijerya, Çin, Hindistan ve Kenya dahil olmak üzere 23 ülkede 37 üretim tesisiyle faaliyet gösteriyor.

Super Cub, Gold Wing ve Activa ile Gelen Dönüm Noktaları

Honda’nın 1997 yılında 100 milyonuncu motosikleti Super Cub oldu. 2014 yılında bu rakam 300 milyona ulaştı ve Gold Wing modeli öne çıktı. Son olarak 2025 yılında Activa modeli ile 500 milyonluk eşik aşıldı.

Pandemiye Rağmen Üzerine Koydu

Honda, 2018 yılında ilk kez yıllık 20 milyon adedi geçti. 2020 yılında COVID-19 pandemisinin etkisiyle düşüş yaşansa da, kısa sürede toparlandı ve üretim seviyeleri yeniden artış gösterdi.

Elektrikli Modellerle Yeni Bir Dönem

Honda, içten yanmalı motorların yanı sıra elektrikli motosikletlere yönelik yatırımlarını da artırıyor. 2024 yılı, şirket için elektrikli iki tekerlekli aracıların “küresel genleşme yılı” olarak ilan edildi.

Hedef Karbon Nötrlük

Honda, motosiklet alanındaki liderliğini sürdürmekle kalmayıp, aynı zamanda karbon nötr hedefi doğrultusunda daha verimli ve sürdürülebilir bir yapı oluşturma yolunda da ilerliyor. Şirketin hedefi, hem günlük kullanıma uygun commuter modelleri, hem de büyük hacimli keyif motosikletlerini elektrikli seçeneklerle birlikte sunmak.