Honda’nın XL750 Transalp, NC750X ve X-ADV Modelleri Türkiye’de Satışa Sunuldu

Son Güncellenme: 21 Nisan 2025Etiketler: , , , ,

, 19 Nisan 2025 itibarıyla Türkiye pazarına üç yeni 750 cc modeliyle giriş yaptı: , ve . Farklı sürüş ihtiyaçlarına yönelik geliştirilen bu üç model, macera tutkunu, şehir içi pratikliğe önem veren ya da hibrit kullanım arayan motosiklet kullanıcılarına hitap ediyor. Yenilenen tasarımlar, sürüş destek sistemleri ve güncellenmiş teknik özelliklerle birlikte bu modeller Türkiye’deki Honda bayilerinde yerini aldı.

XL750 Transalp – Macera Serisinin Yeni Halkası

Honda’nın ikonik adventure touring modeli XL750 Transalp, yeni yüzüyle yeniden yollarda. Model, çift LED projektörlü farlar ve DurabioTM malzemeden üretilmiş yeni ön vizörüyle görsel anlamda daha güçlü bir duruş sergiliyor. 67,5 kW güç ve 75 Nm tork üreten paralel çift silindirli motor, dört standart sürüş modunun yanı sıra kullanıcı tanımlı mod seçeneği sunuyor.

Geliştirilmiş Showa süspansiyon sistemi, alüminyum salıncak ve optimize edilmiş sönümleme ayarları ile Transalp, asfalt ve hafif off-road koşullarında daha kontrollü bir sürüş sağlıyor. 5 inç TFT ekran, Honda RoadSync bağlantısı, otomatik sinyal kapama ve Acil Durum Fren Sinyali gibi donanımlarla model teknolojik açıdan da güncellenmiş. 3,6 lt/100 km yakıt tüketimi ve 16,9 litrelik deposuyla yaklaşık 390 km menzil sunuyor. XL750 Transalp, beyaz, siyah ve gri renk seçenekleriyle 752.750 TL’den satışa sunuldu.

HONDA XL750 TRANSALP TEKNİK ÖZELLİKLER
MOTOR
Tip Sıvı soğutmalı, OHC, dört zamanlı, sekiz supaplı, 270° krank ve tek eksantrik
Hacim 755 cc
Çap x Strok (mm) 87 mm x 63,5 mm
Sıkıştırma oranı 11,0:1
Maksimum güç 92 HP (67.5 kW) @ 9500 d/d
Maksimum tork 75 Nm @ 7250 d/d
Sabit ses seviyesi – dB (A) 95 dB
Maksimum Hız 195 km/s.
Yağ kapasitesi 3,9 litre
YAKIT SİSTEMİ
Yakıt karışımı PGM-FI
Yakıt deposu kapasitesi 16,9 litre
Yakıt tüketimi 4,3 lt/100km
ELEKTRİK SİSTEMİ
Akü tipi AGM
Akü Kapasitesi 12 V 9,1 Ah
GÜÇ AKTARIMI
Kavrama tipi Helezon Yaylı Islak Çoklu Plaka, Yardımcı Kayar Kavrama
Şanzıman tipi 6 vitesli manuel şanzıman
Güç aktarımı Zincir
İSKELET
İskelet türü Elmas çelik boru tipi iskelet
ŞASİ
Boyutlar (U,G,Y): 2.325 mm x 838 mm x 1.455 mm
Aks mesafesi 1.560 mm
Tekerlek Açısı 27°
Sele yüksekliği 850 mm
Yerden yükseklik 210 mm
Islak ağırlık 210 kg
Dönüş yarıçapı 2,6 metre
SÜSPANSİYON
Süspansiyon ön Showa 43 mm SFF-CA USD, 200 mm hareket mesafesi
Süspansiyon arka Tek amörtisör yay birimi, Pro-Link salıncak, 190 mm hareket mesafesi
JANTLAR
Jantlar Paslanmaz çelik telli, alüminyum jant, boru tipi
Lastikler ön 90/90 -21M/C 54H
Lastikler arka 150/70R18M/C 70H
FRENLER
ABS tipi Çift kanallı ABS (Arka ABS devre dışı bırakılabiliyor)
Ön 310 mm x 4.5 mm eksenel monte edilen 2 piston kaliperli hidrolik çift disk
Arka 256 mm x 6 mm tek piston kaliperli disk
DİĞER ÖZELLİKLER
Göstergeler 5 inç Renkli TFT ekran
Far LED
Arka aydınlatma LED
Bağlantı RoadSync
USB Type-C
Otomatik sinyal kapama Evet
Güvenlik Sistemi HISS
Sürüş modu Spor, Standart, Yağmur, Toprak ve Kullanıcı Modu
HSTC Üç Seviye + KAPALI
Ek Özellikler Arka Çanta Taşıyıcı, Acil Durum Fren Sinyalleri

NC750X – Günlük Kullanımda Yeni Seviye

NC750X, özellikle şehir içi sürüşlerde kullanıcısına konforlu ve verimli bir deneyim sunmayı hedefliyor. Yenilenen çift ön disk fren sistemi, güncel LED far tasarımı ve sürdürülebilir DurabioTM gövde malzemesiyle hem görsel hem de işlevsel yenilikler içeriyor.

745 cc hacmindeki çift silindirli motor, 58,5 HP güç ve 69 Nm tork üretiyor. Yüksek yakıt verimliliğiyle öne çıkan modelde, 14,1 litrelik yakıt deposu ile yaklaşık 375 km menzil sağlanabiliyor. NC750X’in öne çıkan özelliklerinden biri, yakıt deposunun bulunduğu yerde yer alan 23 litrelik saklama alanı. DCT şanzımanlı versiyon, düşük hız tepkilerindeki iyileştirmeyle şehir trafiğinde daha kontrollü sürüş imkânı sunuyor. NC750X, haki, siyah, beyaz ve kırmızı renklerle; manuel versiyonu 650 bin TL, DCT versiyonu ise 695 bin TL fiyatla satışa çıktı.

HONDA NC750X TEKNİK ÖZELLİKLER
Versiyon NC750X NC750X DCT
MOTOR
Motor tipi Sıvı soğutmalı dört zamanlı sekiz supaplı SOHC paralel çift silindir
Motor hacmi 745 cc
Çap x Strok (mm). 77 mm x 80 mm
Sıkıştırma oranı 10,7: 1
Maksimum güç 6.750 d/d’de 43,1 kW (58,5 HP)
Maksimum tork 4.750 d/d’de 69 Nm
Maksimum hız 173 km/s. 170 km/s.
Yağ kapasitesi 4,0 litre
Çalıştırma E-Marş
YAKIT SİSTEMİ
Yakıt karışımı PGM-FI Yakıt Enjeksiyonu
Yakıt deposu kapasitesi 14,1 litre
Yakıt tüketimi 3.5 L/100km
ELEKTRİK SİSTEMİ
Akü tipi AGM
Akü kapasitesi 12 V 11 Ah(10HR) / 11,6 Ah(20HR)
GÜÇ AKTARIMI
Kavrama tipi Islak çok plakalı kavrama 2 adet ıslak çok plakalı kavrama
Şanzıman tipi 6 vitesli manuel şanzıman 6 vitesli  Çift Kavramalı Şanzıman (DCT)
Güç aktarımı Zincir
İSKELET
İskelet türü Elmas çelik boru tipi iskelet
ŞASİ
Boyutlar (U,G,Y) 2.210 mm x 846 mm x 1.330 mm
Aks mesafesi 1.525 mm 1.530 mm
Tekerlek açısı 27°
Sele yüksekliği 802 mm
Yerden yükseklik 145 mm
Islak ağırlık 216 kg 226 kg
Dönüş yarıçapı 3 m
SÜSPANSİYON
Süspansiyon ön 41 mm teleskopik çatal 120 mm hareket mesafesi
Süspansiyon arka Tekli amortisör, Pro-Link salıncak, 120 mm hareket mesafesi
JANTLAR
Jantlar ön 17M/C X MT3,50 Çok kollu dökme alüminyum
Jantlar arka 17M/C X MT5,50 Çok kollu dökme alüminyum
Lastikler ön 120/70ZR17 M/C (58W)
Lastikler arka 160/60ZR17 M/C
FRENLER
ABS tipi Çift kanallı ABS
Frenler ön Eksenel monte çift pistonlu fren kaliperi, 296 mm yüzer çift disk
Frenler arka Tek pistonlu kaliper, 240 mm tek disk
DİĞER ÖZELLİKLER
Göstergeler 5 inç TFT Ekran
Ön far LED
Arka aydınlatma LED
Bağlantı RoadSync
USB Opsiyonel (Tip-C)
Güvenlik Sistemi HISS
Sürüş modu Standart, Spor, Yağmur, Kullanıcı 1 ve Kullanıcı 2
HSTC 3 Seviye + KAPALI

X-ADV – Scooter ile Adventure Arasında Bir Köprü

X-ADV, scooter tipi pratikliği adventure motosikletlerin kabiliyetiyle birleştiren hibrit bir model olarak öne çıkıyor. İtalya’da geliştirilen model, yeni versiyonunda daha keskin hatlara ve entegre LED far tasarımına sahip. Gövdesinde geri dönüştürülmüş malzemeler ve DurabioTM gibi biyobazlı plastiklerin kullanılması çevreci üretim yaklaşımını yansıtıyor.

Motor özellikleri NC750X ile benzer: 58,5 HP güç, 69 Nm tork ve dört varsayılan sürüş moduna ek olarak kişiselleştirilebilir bir kullanıcı modu. Sele altında 22 litrelik saklama alanı, USB-C çıkışı ve kolay ayarlanabilir ön vizör gibi günlük kullanıma yönelik detaylar dikkat çekiyor. X-ADV’nin DCT şanzımanı düşük hız tepkileri açısından güncellenmiş. 3,6 lt/100 km tüketimle birlikte 13,2 litrelik depo kapasitesi yaklaşık 360 km menzil sağlıyor. Model, siyah, beyaz, gri ve özel sarı renk seçenekleriyle 893 bin TL fiyatla satışa sunuldu.

HONDA X-ADV TEKNİK ÖZELLİKLER
MOTOR
Tip Sıvı soğutmalı dört zamanlı sekiz supaplı SOHC paralel twin
Hacim 745 cc
Çap x Strok (mm) 77 mm x 80 mm
Sıkıştırma oranı 10.7
Maksimum güç 6.750 d/d’de 43,1 kW (58,5 HP) (6.000 d/d’de 35 kW)
Maksimum tork 4.750 d/d’de 69 Nm
Gürültü Seviyesi (dB) maksimum 87 dB
Yağ kapasitesi 4 litre
Çalıştırma E-Marş
YAKIT SİSTEMİ
Yakıt karışımı PGM – FI Yakıt Enjeksiyonu
Yakıt deposu kapasitesi 13,2 litre
Yakıt tüketimi 3,6 lt/100 km
ELEKTRİK SİSTEMİ
Akü tipi AGM
Akü Kapasitesi 12 V 11,6 Ah
GÜÇ AKTARMA SİSTEMİ
Kavrama tipi 2 adet ıslak çok plakalı kavrama
Şanzıman tipi 6 vitesli Çift Kavramalı Şanzıman
Güç aktarımı Zincir
İSKELET
Tip Elmas çelik boru tipi iskelet
ŞASİ
Boyutlar (U,G,Y) 2.215 mm x 940 mm x 1.370 mm
Aks mesafesi 1.590 mm
Tekerlek Açısı 27°
Sele yüksekliği 820 mm
Yerden yükseklik 165 mm
Islak ağırlık 237 kg
Dönüş yarıçapı 2,8 m
SÜSPANSİYON
Süspansiyon Ön 41 mm ters teleskopik çatal 153,5 mm hareket mesafesi
SÜSPANSİYON Tek amörtisör yay birimi, Pro-Link salıncak, 150 mm hareket mesafesi
JANTLAR
Ön 17M/C X MT3,50 tel jant
Arka 15M/C X MT4.50 tel jant
Lastik ön 120/70R17 M/C (58H)
Lastik arka 160/60R15 M/C (67H)
FRENLER
ABS tipi 2 kanallı ABS
Ön Radyal monte dört pistonlu fren kaliperi, 296 mm yüzer çift disk
Arka Tek pistonlu kaliper, 240 mm tek disk
DİĞER ÖZELLİKLER
Göstergeler 5 inç Renkli TFT Ekran
Far LED
DRL Evet
Arka aydınlatma LED
Bağlantı RoadSync
USB Type-C
Otomatik sinyal kapama Evet
Güvenlik Sistemi HISS
Hız sabitleme Evet
Sürüş modları Spor, Standart, Yağmur, Toprak ve Kullanıcı Modu
HSTC 3 Seviye + KAPALI
Ek Özellikler Elcik Koruma, Akıllı Anahtar, +139 mm ayarlanabilir ön vizör, Acil Durum Fren Sinyalleri, Honda Seçilebilir Tork Kontrolü, Sele Altı Bagaj,

Üç Farklı Model, Üç Farklı Kullanım Amacı

Honda, 750 cc segmentinde sunduğu XL750 Transalp, NC750X ve X-ADV modelleriyle Türkiye’de geniş bir kullanıcı kitlesine hitap etmeyi amaçlıyor. Adventure motosiklet meraklılarından şehir içi ulaşımı önceliklendiren sürücülere kadar her kullanıcı profiline uygun çözümler sunan bu modeller, teknik yenilikler ve donanım iyileştirmeleriyle öne çıkıyor. Honda’nın bu yeni modellerle Türkiye pazarındaki konumunu güçlendirmesi bekleniyor.