Honda’nın XL750 Transalp, NC750X ve X-ADV Modelleri Türkiye’de Satışa Sunuldu
Honda, 19 Nisan 2025 itibarıyla Türkiye pazarına üç yeni 750 cc modeliyle giriş yaptı: XL750 Transalp, NC750X ve X-ADV. Farklı sürüş ihtiyaçlarına yönelik geliştirilen bu üç model, macera tutkunu, şehir içi pratikliğe önem veren ya da hibrit kullanım arayan motosiklet kullanıcılarına hitap ediyor. Yenilenen tasarımlar, sürüş destek sistemleri ve güncellenmiş teknik özelliklerle birlikte bu modeller Türkiye’deki Honda bayilerinde yerini aldı.
XL750 Transalp – Macera Serisinin Yeni Halkası
Honda’nın ikonik adventure touring modeli XL750 Transalp, yeni yüzüyle yeniden yollarda. Model, çift LED projektörlü farlar ve DurabioTM malzemeden üretilmiş yeni ön vizörüyle görsel anlamda daha güçlü bir duruş sergiliyor. 67,5 kW güç ve 75 Nm tork üreten paralel çift silindirli motor, dört standart sürüş modunun yanı sıra kullanıcı tanımlı mod seçeneği sunuyor.
Geliştirilmiş Showa süspansiyon sistemi, alüminyum salıncak ve optimize edilmiş sönümleme ayarları ile Transalp, asfalt ve hafif off-road koşullarında daha kontrollü bir sürüş sağlıyor. 5 inç TFT ekran, Honda RoadSync bağlantısı, otomatik sinyal kapama ve Acil Durum Fren Sinyali gibi donanımlarla model teknolojik açıdan da güncellenmiş. 3,6 lt/100 km yakıt tüketimi ve 16,9 litrelik deposuyla yaklaşık 390 km menzil sunuyor. XL750 Transalp, beyaz, siyah ve gri renk seçenekleriyle 752.750 TL’den satışa sunuldu.
HONDA XL750 TRANSALP TEKNİK ÖZELLİKLER | |
MOTOR | |
Tip | Sıvı soğutmalı, OHC, dört zamanlı, sekiz supaplı, 270° krank ve tek eksantrik |
Hacim | 755 cc |
Çap x Strok (mm) | 87 mm x 63,5 mm |
Sıkıştırma oranı | 11,0:1 |
Maksimum güç | 92 HP (67.5 kW) @ 9500 d/d |
Maksimum tork | 75 Nm @ 7250 d/d |
Sabit ses seviyesi – dB (A) | 95 dB |
Maksimum Hız | 195 km/s. |
Yağ kapasitesi | 3,9 litre |
YAKIT SİSTEMİ | |
Yakıt karışımı | PGM-FI |
Yakıt deposu kapasitesi | 16,9 litre |
Yakıt tüketimi | 4,3 lt/100km |
ELEKTRİK SİSTEMİ | |
Akü tipi | AGM |
Akü Kapasitesi | 12 V 9,1 Ah |
GÜÇ AKTARIMI | |
Kavrama tipi | Helezon Yaylı Islak Çoklu Plaka, Yardımcı Kayar Kavrama |
Şanzıman tipi | 6 vitesli manuel şanzıman |
Güç aktarımı | Zincir |
İSKELET | |
İskelet türü | Elmas çelik boru tipi iskelet |
ŞASİ | |
Boyutlar (U,G,Y): | 2.325 mm x 838 mm x 1.455 mm |
Aks mesafesi | 1.560 mm |
Tekerlek Açısı | 27° |
Sele yüksekliği | 850 mm |
Yerden yükseklik | 210 mm |
Islak ağırlık | 210 kg |
Dönüş yarıçapı | 2,6 metre |
SÜSPANSİYON | |
Süspansiyon ön | Showa 43 mm SFF-CA USD, 200 mm hareket mesafesi |
Süspansiyon arka | Tek amörtisör yay birimi, Pro-Link salıncak, 190 mm hareket mesafesi |
JANTLAR | |
Jantlar | Paslanmaz çelik telli, alüminyum jant, boru tipi |
Lastikler ön | 90/90 -21M/C 54H |
Lastikler arka | 150/70R18M/C 70H |
FRENLER | |
ABS tipi | Çift kanallı ABS (Arka ABS devre dışı bırakılabiliyor) |
Ön | 310 mm x 4.5 mm eksenel monte edilen 2 piston kaliperli hidrolik çift disk |
Arka | 256 mm x 6 mm tek piston kaliperli disk |
DİĞER ÖZELLİKLER | |
Göstergeler | 5 inç Renkli TFT ekran |
Far | LED |
Arka aydınlatma | LED |
Bağlantı | RoadSync |
USB | Type-C |
Otomatik sinyal kapama | Evet |
Güvenlik Sistemi | HISS |
Sürüş modu | Spor, Standart, Yağmur, Toprak ve Kullanıcı Modu |
HSTC | Üç Seviye + KAPALI |
Ek Özellikler | Arka Çanta Taşıyıcı, Acil Durum Fren Sinyalleri |
NC750X – Günlük Kullanımda Yeni Seviye
NC750X, özellikle şehir içi sürüşlerde kullanıcısına konforlu ve verimli bir deneyim sunmayı hedefliyor. Yenilenen çift ön disk fren sistemi, güncel LED far tasarımı ve sürdürülebilir DurabioTM gövde malzemesiyle hem görsel hem de işlevsel yenilikler içeriyor.
745 cc hacmindeki çift silindirli motor, 58,5 HP güç ve 69 Nm tork üretiyor. Yüksek yakıt verimliliğiyle öne çıkan modelde, 14,1 litrelik yakıt deposu ile yaklaşık 375 km menzil sağlanabiliyor. NC750X’in öne çıkan özelliklerinden biri, yakıt deposunun bulunduğu yerde yer alan 23 litrelik saklama alanı. DCT şanzımanlı versiyon, düşük hız tepkilerindeki iyileştirmeyle şehir trafiğinde daha kontrollü sürüş imkânı sunuyor. NC750X, haki, siyah, beyaz ve kırmızı renklerle; manuel versiyonu 650 bin TL, DCT versiyonu ise 695 bin TL fiyatla satışa çıktı.
HONDA NC750X TEKNİK ÖZELLİKLER | ||
Versiyon | NC750X | NC750X DCT |
MOTOR | ||
Motor tipi | Sıvı soğutmalı dört zamanlı sekiz supaplı SOHC paralel çift silindir | |
Motor hacmi | 745 cc | |
Çap x Strok (mm). | 77 mm x 80 mm | |
Sıkıştırma oranı | 10,7: 1 | |
Maksimum güç | 6.750 d/d’de 43,1 kW (58,5 HP) | |
Maksimum tork | 4.750 d/d’de 69 Nm | |
Maksimum hız | 173 km/s. | 170 km/s. |
Yağ kapasitesi | 4,0 litre | |
Çalıştırma | E-Marş | |
YAKIT SİSTEMİ | ||
Yakıt karışımı | PGM-FI Yakıt Enjeksiyonu | |
Yakıt deposu kapasitesi | 14,1 litre | |
Yakıt tüketimi | 3.5 L/100km | |
ELEKTRİK SİSTEMİ | ||
Akü tipi | AGM | |
Akü kapasitesi | 12 V 11 Ah(10HR) / 11,6 Ah(20HR) | |
GÜÇ AKTARIMI | ||
Kavrama tipi | Islak çok plakalı kavrama | 2 adet ıslak çok plakalı kavrama |
Şanzıman tipi | 6 vitesli manuel şanzıman | 6 vitesli Çift Kavramalı Şanzıman (DCT) |
Güç aktarımı | Zincir | |
İSKELET | ||
İskelet türü | Elmas çelik boru tipi iskelet | |
ŞASİ | ||
Boyutlar (U,G,Y) | 2.210 mm x 846 mm x 1.330 mm | |
Aks mesafesi | 1.525 mm | 1.530 mm |
Tekerlek açısı | 27° | |
Sele yüksekliği | 802 mm | |
Yerden yükseklik | 145 mm | |
Islak ağırlık | 216 kg | 226 kg |
Dönüş yarıçapı | 3 m | |
SÜSPANSİYON | ||
Süspansiyon ön | 41 mm teleskopik çatal 120 mm hareket mesafesi | |
Süspansiyon arka | Tekli amortisör, Pro-Link salıncak, 120 mm hareket mesafesi | |
JANTLAR | ||
Jantlar ön | 17M/C X MT3,50 Çok kollu dökme alüminyum | |
Jantlar arka | 17M/C X MT5,50 Çok kollu dökme alüminyum | |
Lastikler ön | 120/70ZR17 M/C (58W) | |
Lastikler arka | 160/60ZR17 M/C | |
FRENLER | ||
ABS tipi | Çift kanallı ABS | |
Frenler ön | Eksenel monte çift pistonlu fren kaliperi, 296 mm yüzer çift disk | |
Frenler arka | Tek pistonlu kaliper, 240 mm tek disk | |
DİĞER ÖZELLİKLER | ||
Göstergeler | 5 inç TFT Ekran | |
Ön far | LED | |
Arka aydınlatma | LED | |
Bağlantı | RoadSync | |
USB | Opsiyonel (Tip-C) | |
Güvenlik Sistemi | HISS | |
Sürüş modu | Standart, Spor, Yağmur, Kullanıcı 1 ve Kullanıcı 2 | |
HSTC | 3 Seviye + KAPALI |
X-ADV – Scooter ile Adventure Arasında Bir Köprü
X-ADV, scooter tipi pratikliği adventure motosikletlerin kabiliyetiyle birleştiren hibrit bir model olarak öne çıkıyor. İtalya’da geliştirilen model, yeni versiyonunda daha keskin hatlara ve entegre LED far tasarımına sahip. Gövdesinde geri dönüştürülmüş malzemeler ve DurabioTM gibi biyobazlı plastiklerin kullanılması çevreci üretim yaklaşımını yansıtıyor.
Motor özellikleri NC750X ile benzer: 58,5 HP güç, 69 Nm tork ve dört varsayılan sürüş moduna ek olarak kişiselleştirilebilir bir kullanıcı modu. Sele altında 22 litrelik saklama alanı, USB-C çıkışı ve kolay ayarlanabilir ön vizör gibi günlük kullanıma yönelik detaylar dikkat çekiyor. X-ADV’nin DCT şanzımanı düşük hız tepkileri açısından güncellenmiş. 3,6 lt/100 km tüketimle birlikte 13,2 litrelik depo kapasitesi yaklaşık 360 km menzil sağlıyor. Model, siyah, beyaz, gri ve özel sarı renk seçenekleriyle 893 bin TL fiyatla satışa sunuldu.
HONDA X-ADV TEKNİK ÖZELLİKLER | |
MOTOR | |
Tip | Sıvı soğutmalı dört zamanlı sekiz supaplı SOHC paralel twin |
Hacim | 745 cc |
Çap x Strok (mm) | 77 mm x 80 mm |
Sıkıştırma oranı | 10.7 |
Maksimum güç | 6.750 d/d’de 43,1 kW (58,5 HP) (6.000 d/d’de 35 kW) |
Maksimum tork | 4.750 d/d’de 69 Nm |
Gürültü Seviyesi (dB) | maksimum 87 dB |
Yağ kapasitesi | 4 litre |
Çalıştırma | E-Marş |
YAKIT SİSTEMİ | |
Yakıt karışımı | PGM – FI Yakıt Enjeksiyonu |
Yakıt deposu kapasitesi | 13,2 litre |
Yakıt tüketimi | 3,6 lt/100 km |
ELEKTRİK SİSTEMİ | |
Akü tipi | AGM |
Akü Kapasitesi | 12 V 11,6 Ah |
GÜÇ AKTARMA SİSTEMİ | |
Kavrama tipi | 2 adet ıslak çok plakalı kavrama |
Şanzıman tipi | 6 vitesli Çift Kavramalı Şanzıman |
Güç aktarımı | Zincir |
İSKELET | |
Tip | Elmas çelik boru tipi iskelet |
ŞASİ | |
Boyutlar (U,G,Y) | 2.215 mm x 940 mm x 1.370 mm |
Aks mesafesi | 1.590 mm |
Tekerlek Açısı | 27° |
Sele yüksekliği | 820 mm |
Yerden yükseklik | 165 mm |
Islak ağırlık | 237 kg |
Dönüş yarıçapı | 2,8 m |
SÜSPANSİYON | |
Süspansiyon Ön | 41 mm ters teleskopik çatal 153,5 mm hareket mesafesi |
SÜSPANSİYON | Tek amörtisör yay birimi, Pro-Link salıncak, 150 mm hareket mesafesi |
JANTLAR | |
Ön | 17M/C X MT3,50 tel jant |
Arka | 15M/C X MT4.50 tel jant |
Lastik ön | 120/70R17 M/C (58H) |
Lastik arka | 160/60R15 M/C (67H) |
FRENLER | |
ABS tipi | 2 kanallı ABS |
Ön | Radyal monte dört pistonlu fren kaliperi, 296 mm yüzer çift disk |
Arka | Tek pistonlu kaliper, 240 mm tek disk |
DİĞER ÖZELLİKLER | |
Göstergeler | 5 inç Renkli TFT Ekran |
Far | LED |
DRL | Evet |
Arka aydınlatma | LED |
Bağlantı | RoadSync |
USB | Type-C |
Otomatik sinyal kapama | Evet |
Güvenlik Sistemi | HISS |
Hız sabitleme | Evet |
Sürüş modları | Spor, Standart, Yağmur, Toprak ve Kullanıcı Modu |
HSTC | 3 Seviye + KAPALI |
Ek Özellikler | Elcik Koruma, Akıllı Anahtar, +139 mm ayarlanabilir ön vizör, Acil Durum Fren Sinyalleri, Honda Seçilebilir Tork Kontrolü, Sele Altı Bagaj, |
Üç Farklı Model, Üç Farklı Kullanım Amacı
Honda, 750 cc segmentinde sunduğu XL750 Transalp, NC750X ve X-ADV modelleriyle Türkiye’de geniş bir kullanıcı kitlesine hitap etmeyi amaçlıyor. Adventure motosiklet meraklılarından şehir içi ulaşımı önceliklendiren sürücülere kadar her kullanıcı profiline uygun çözümler sunan bu modeller, teknik yenilikler ve donanım iyileştirmeleriyle öne çıkıyor. Honda’nın bu yeni modellerle Türkiye pazarındaki konumunu güçlendirmesi bekleniyor.