Honda’nın Yeni Vites Teknolojisi E-Clutch, CB650R ve CBR650R Modelleriyle Türkiye’de
Honda‘nın motosiklet dünyasında devrim yaratan Electronic Clutch (E-Clutch) teknolojisi, CB650R ve CBR650R modelleriyle Türkiye yollarına çıkıyor. Neo Sports Café tasarımlı CB650R, 635 bin TL, tam granajlı sportif CBR650R ise 647 bin TL’lik fiyat etiketiyle 22 Mart 2025 Cumartesi günü itibarıyla Honda bayilerinde yerini alacak. Her iki model de konfor, performans ve teknolojiyi bir araya getirerek sürücülere yepyeni bir deneyim vadediyor.
Yola Çıkmaya Hazır: CB650R ve CBR650R Türkiye’de
Honda’nın Neo Sports Café çizgilerini taşıyan CB650R modeli ve tam granajlı sportif CBR650R, Electronic Clutch teknolojisinin entegre edildiği ilk motosikletler olarak Türkiye’ye geliyor. CB650R 635 bin TL, CBR650R ise 647 bin TL’lik satış fiyatıyla motosiklet severlerin beğenisine sunulacak.
CB650R, retro-modern tasarımı ve çevik yapısıyla dikkat çekerken, CBR650R daha agresif hatlara ve sportif pozisyona sahip. Her iki model de günlük sürüşlerin yanı sıra uzun mesafeli rotalar için de ideal çözümler sunuyor.
Dünyada Bir İlk: Honda E-Clutch Teknolojisi
Honda mühendisliğiyle geliştirilen E-Clutch teknolojisi, motosiklet dünyasında bir ilki temsil ediyor. Manuel debriyaj, hızlı vites geçiş sistemi ve DCT teknolojisinin birleşimi olan bu sistem, vites değişimlerinde debriyaj koluna ihtiyaç duymadan sürüş yapılmasına imkan tanıyor.
Sistem, motor çalıştığı anda devreye giriyor ve özellikle trafikte dur-kalk yapılan sürüşlerde ekstra konfor sağlıyor. Sürücüler, istedikleri anda sol gidondaki şalteri kullanarak manuel moda geçebiliyor. Üç kademeli vites geçiş hissiyatı (sert, orta, yumuşak) ile sürüş tercihlerine göre kişiselleştirme de mümkün hale geliyor.
Neo Sports Café Tasarımıyla CB650R
CB650R, 2019 yılında tanıtılan Neo Sports Café temalı tasarımının en yeni temsilcisi olarak yenilendi. Daha keskin far yapısı, yeni radyatör kaplamaları ve arka aydınlatması ile dinamik bir görünüm kazanan model, sportif minimalizm sunuyor.
Yeni 5 inçlik tam renkli TFT ekranı ve Honda RoadSync akıllı telefon bağlantısı ile donatılan CB650R, hem teknolojik hem de estetik açıdan dikkat çekiyor.
CB650R Teknik Özellikler Tablosu
Özellik | Değer |
Motor Hacmi | 649 cc DOHC, 16 supaplı, 4 silindir |
Maksimum Güç | 70 kW @ 12.000 d/d |
Maksimum Tork | 63 Nm @ 9.500 d/d |
Şanzıman | 6 ileri manuel (E-Clutch destekli) |
E-Clutch | Var (manuel geçiş seçeneğiyle) |
TFT Ekran | 5 inç tam renkli, RoadSync bağlantılı |
Boş Ağırlık | 205 kg (E-Clutch ile 207 kg) |
Yakıt Tüketimi | 20,4 km/lt (WMTC) |
Menzil | 300 km üzeri |
Renk Seçenekleri | Yeşil, Kırmızı, Siyah |
Fiyat | 635.000 TL |
Satış Tarihi | 22 Mart 2025 |
Sportif Kimliğiyle CBR650R
CBR650R, sportif sürüş karakteri ve şık granaj tasarımıyla dikkat çekiyor. CBR650F olarak başlayan serüveni, R harfiyle daha keskin bir kimliğe büründü. Yeniden tasarlanan LED farlar ve granaj panelleri, modelin agresif yapısını destekliyor.
Sportif sürüş pozisyonu, kompakt sele tasarımı ve çift devreli ABS fren sistemiyle güvenliğin de ön planda olduğu model, teknolojik donanımlarıyla da öne çıkıyor.
CBR650R Teknik Özellikler Tablosu
Özellik | Değer |
Motor Hacmi | 649 cc DOHC, 16 supaplı, 4 silindir |
Maksimum Güç | 70 kW @ 12.000 d/d |
Maksimum Tork | 63 Nm @ 9.500 d/d |
Şanzıman | 6 ileri manuel (E-Clutch destekli) |
E-Clutch | Var (manuel geçiş seçeneğiyle) |
TFT Ekran | 5 inç tam renkli, RoadSync bağlantılı |
Boş Ağırlık | 209 kg (E-Clutch ile 211 kg) |
Yakıt Tüketimi | 20,4 km/lt (WMTC) |
Menzil | 300 km üzeri |
Renk Seçenekleri | Kırmızı, Siyah |
Fiyat | 647.000 TL |
Satış Tarihi | 22 Mart 2025 |
Yeni Teknolojilerle Donatılmış Orta Sınıf Motosikletler
Honda’nın CB650R ve CBR650R modelleri, yalnızca tasarımları ve motor güçleriyle değil; teknolojik özellikleriyle de dikkat çekiyor. Honda Seçilebilir Tork Kontrolü (HSTC), TFT ekranlar, RoadSync bağlantısı, USB Tip-C girişi gibi unsurlar kullanıcı deneyimini zenginleştiriyor.
E-Clutch teknolojisiyle birlikte bu modeller, motosiklet dünyasında yenilikçi bir dönemin habercisi olma potansiyeline sahip.